معرفی بهترین ماسک های طبیعی مراقبت از مو

ماسک-طبیعی-مراقبت-مو

بیشتر مردم به مراقبت از پوست بیشتر از مراقبت از مو  اهمیت می دهند و بنابراین موها در معرض بی توجهی قرار می گیرند، حتی اگر موها در معرض مشکلات زیادی هستند که باعث ضعف و ریزش می شود. موهای شما بخش مهمی از زیبایی شما هستند که مانند پوست شما نیاز به مراقبت دارند، پس باید آن را به مراسم خودمراقبتی زیبایی خود اضافه کنید.در این مقاله به معرفی بهترین ماسک های طبیعی مراقبت از مو و مراقبت از مو آشنا خواهیم پرداخت.  می توانید با وسایل موجود در آشپزخانه خود بر مشکلات آن غلبه کنید.

موهای شما به دلیل آلودگی، رطوبت، حالت دهی مداوم، گرمای بیش از حد و همچنین نمک و کلر در معرض عوامل زیادی هستند که باعث آسیب و شکستگی می شوند. درخشش به آن را در این مقاله خواهید یافت.

مزایای استفاده از ماسک های طبیعی برای مراقبت از مو

هنگامی که موهای شما شروع به شکستن، خشک شدن و گره خوردن می کند، نشان دهنده این است که نیاز به مهربانی، توجه و مراقبت بیشتری دارد، و این دقیقاً همان کاری است که ماسک مو انجام می دهد، زیرا به مراقبت از مو به طور طبیعی و در خانه کمک می کند. با درمان عللی که منجر به ضعف و آسیب مو شده است، زیرا ماسک مو حاوی مواد غنی مانند روغن های طبیعی و مواد مغذی با غلظت بالا است تا نرمی و رطوبت را به موهای شما بازگرداند. ماسک طبیعی به مرطوب کردن موها کمک می کند تا از شکستگی آن محافظت کند و آن را قوی تر و ضخیم تر می کند. همچنین سلامت موهای رنگ شده شما را حفظ می کند. مزایای زیادی وجود دارد که از ترکیب ماسک های مراقبت از موی طبیعی در رژیم مراقبت از مو خود به دست خواهید آورد، مانند مانند:

  • موهای خود را نرم کرده و درخشندگی آن را بازیابی کنید.
  • موهای خود را به شدت مرطوب کنید.
  • رشد موهای خود را تقویت کنید.
  • موهای آسیب دیده خود را ترمیم کنید.
  • از رنگ و درخشندگی موهای خود محافظت کنید.
  • از بین بردن وز مو.

ماسک‌های موی طبیعی یک درمان خانگی عالی برای مو هستند، اما برای برخی افراد ممکن است باعث تحریک پوست سر شوند، بنابراین هنگام معرفی ماسک‌های طبیعی مو به موهایتان. روال مراقبتی… “برای موهایتان، با یک ماسک ماهی یک بار شروع کنید و پاسخ موهایتان را کنترل کنید. اگر احساس بهتری دارید، می توانید آن را هفته ای یک بار استفاده کنید.”

ماسک-طبیعی-مو

حالا بیایید با توجه به هر نوع مو در مورد ماسک های طبیعی مراقبت از مو صحبت کنیم:

ماسک های طبیعی برای مراقبت از موهای خشک

موز و روغن زیتون 

این دو ماده جادویی می توانند درخشندگی و سلامت موهای شما را بازگردانند.موز موهای خشک و آسیب دیده شما را مرطوب می کند زیرا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند پتاسیم است که مو را تقویت کرده و PH پوست سر را متعادل می کند.

در مورد روغن زیتون، روغن زیتون سرشار از چربی های سالم است که موهای خشک را مرطوب می کند و ویتامین E که موها را مرطوب می کند و موهای آسیب دیده و شکاف خورده را درمان می کند.

برای تهیه ماسک مو خانگی ، به یک موز رسیده و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز دارید. موز را به خوبی خرد کنید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید تا ماسک خامه ای تهیه کنید. می توانید از آن استفاده کنید: قبل از دوش گرفتن: ماسک را روی پوست سر و مو و ماساژ خود پخش کنید. ده دقیقه بگذارید بماند سپس با آب گرم بشویید.

روغن نارگیل

این یکی از مهمترین مواد طبیعی برای مراقبت از زیبایی پوست و مو است. خصوصیات مرطوب کننده آن به دلیل اسیدهای چرب موجود در آن ، موها را از خشکی محافظت می کند. همچنین به راحتی موها جذب می شود. به موهای خود درخشید و آن را از آسیب محافظت کنید. این یک عامل مهم برای محافظت از آسیب آفتاب به مو ، به ویژه پرتوهای است. ماوراء بنفش. بسته به نیاز موهایتان می توانید از روغن نارگیل به روش های مختلفی استفاده کنید:

  • به عنوان درمانی برای تقویت مو: قبل از حمام آن را به موهای خود بمالید، بگذارید ده دقیقه بماند، سپس با شامپو بشویید.
  • برای رفع موخوره و آبرسانی عمیق: بعد از حمام از وسط تا نوک موها به عنوان جایگزینی برای نرم کننده استفاده کنید.
  • به عنوان درمان پوست سر: به از بین بردن شوره سر کمک می کند و منافذ مسدود شده را درمان می کند. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی است، باکتری های موجود در پوست سر را از بین می برد، التهاب را کاهش می دهد و رشد مو را تقویت می کند.
  • قوام روغن نارگیل سنگین است، پس با مالیدن روغن نارگیل با دست، آن را ذوب کنید، سپس روی موها ماساژ دهید و با شانه دندانه پهن شانه کنید تا به طور یکنواخت روی تارهای مو پخش شود. بافت موهای شما. موهای ضخیم به یک قاشق غذاخوری نیاز دارند و موهای روشن به یک قاشق. کوچک.

روغن بادام و ماست

موی خشک به معنای خشکی پوست سر است.روغن بادام پوست را قوی و مرطوب می کند.ماست همچنین حاوی اسید لاکتیک است که به مرطوب کردن موها، درمان آسیب، جلوگیری از موخوره کمک می کند و پوست سر را از سلول های مرده ای که ممکن است روی پوست انباشته شده اند پاک کند. فولیکول های مو.

یک فنجان ماست را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام مخلوط کنید ، مخلوط را روی موهای خود پخش کنید ، ده دقیقه آن را بگذارید ، سپس آن را با آب و شامپو بشویید.

روغن زیتون و روغن نارگیل

اگر از انتهای خشک موهای خود خجالت می کشید که ظاهری خسته به موهای شما می بخشد ، این دو ماده جادویی درخشش و درخشش را به موهای شما می درخشد. هر دو نرم کننده طبیعی هستند که موهای طبیعی را به موهای طبیعی می دهند و درخشش می دهند. آنها همچنین موها را تغذیه می کنند. و پوست سر نصف فنجان روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری … روغن نارگیل مخلوط کنید، مخلوط را کمی گرم کنید، زیرا مخلوط گرم به عمق پوست نفوذ می کند تا بهترین نتیجه را بگیرید، سپس بگذارید ده دقیقه روی موهایتان بماند، بپوشانید. سر خود را با یک حوله محکم، سپس آن را با آب گرم و شامپو بشویید. این یکی از مهم ترین ماسک هایی است که به عنوان “ماسک های طبیعی مراقبت از مو” طبقه بندی می شود.

ماسک-طبیعی-برای-موهای-خشک

ماسک های طبیعی برای مراقبت از موهای چرب

یکی از مزایای موهای چرب نرمی و درخشندگی آن است، چون پوست سر چربی زیادی ترشح می کند دچار ریزش مو نمی شود اما این چربی به جذب ناخالصی ها کمک می کند. بنابراین اگر موهایتان چرب است باید به تمیزی آن اهمیت زیادی بدهید.ما ماسک های طبیعی برای مراقبت از موهای چرب را به شما نشان می دهیم که به شما کمک می کند موها و پوست سرتان را تمیز کنید و درخشندگی و سلامت موهای چربتان را حفظ کنید:

لیمو و تخم مرغ

اگر موهای خود را در معرض حرارت سشوار و تثبیت کننده های شیمیایی قرار می دهید، این ماسک برای تمیز کردن پوست سر شما از تجمع شامپو و اسپری مو بسیار عالی است. مخلوط تخم مرغ و لیمو باعث پاکسازی عمیق و سالم موهای شما می شود. سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین ها و ویتامین های لازم برای سلامت مو بوده و برای از بین بردن رسوب مفید است و لیمو قادر است PH سر را متعادل کند، یک ضد عفونی کننده طبیعی است که ریزش مو را کاهش می دهد و باعث رشد مو می شود. ، بنابراین می توانید از موهای چرب سالم و براق لذت ببرید. یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک عدد لیمو مخلوط کنید و خوب مخلوط کنید و قبل از حمام روی موهای خشک خود بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند سپس خوب بشویید.

چای سبز

چای سبز به کاهش تولید شوره سر کمک می کند ، بنابراین برای کسانی که موهای چرب دارند مفید است.برگ های چای سبز یک آنتی اکسیدان برای پوست سر محسوب می شود و به خوبی از میکروب ها و ناخالصی ها پاک می شود که باعث کاهش ریزش مو می شود.  برگ های چای سبز را به مدت پنج دقیقه در آب گرم خیس کنید، می توانید چند قطره عسل برای درخشندگی و آبرسانی به موهایتان اضافه کنید، مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید و روی موها و پوست سر اسپری کنید تا به تمام انتهای موهایتان برسد. بگذارید ده دقیقه بماند سپس بشویید.

دارچین

دارچین محرکی است که جریان خون را در پوست سر تحریک می کند که باعث رشد مو و کاهش ریزش مو می شود.می توانید دارچین را با ماست مخلوط کنید تا پروتئین به ماسک اضافه شود تا یک ماسک کامل برای تغذیه و تمیزی به دست آورید.سه قاشق چای خوری دارچین را با سه قاشق چایخوری مخلوط کنید. قاشق غذاخوری ماست مخلوط را به پوست سر و مو بمالید ده دقیقه بگذارید بماند سپس خوب بشویید.

ماسک های طبیعی برای مراقبت از موهای آسیب دیده

اگر متوجه شدید که موهایتان به کندی رشد می کنند، حالت دادن به آن برایتان سخت است و زیاد گره می خورند، اینها نشان دهنده آسیب مو هستند. آسیب عبارت است از از دست دادن مواد مغذی ضروری که مو از ریشه دریافت می کند، که منجر به شکافتن و شکستن مو می شود. این نشانه ها نشان می دهد که موهای شما نیاز به مراقبت و تغذیه دارند ما در اینجا ماسک های طبیعی از آشپزخانه شما را برای مراقبت و درمان موهای آسیب دیده نشان خواهیم داد:

شیر و عسل

عسل حاوی کراتین است که به جلوگیری از شکستگی و شکاف مو کمک می کند، به بازسازی سلولی و حفظ سلامت پوست سر کمک می کند و خواص ضد التهابی آن از پوست سر در برابر تحریک محافظت می کند.

هنگامی که شیر را با عسل مخلوط کنید، یک ماسک تغذیه کننده و آسیب رسان کامل دریافت خواهید کرد که به نرم شدن و تقویت مو کمک می کند. شیر که سرشار از ویتامین ها، اسیدهای آمینه و پروتئین است، موهای شما را از آسیب و شکستگی درمان می کند. یک فنجان شیر را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید، مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید، بعد از دوش گرفتن روی موهایتان اسپری کنید، ده دقیقه بگذارید بماند، سپس با آب گرم بشویید.

آب برنج

اگر به دنبال موهای بلند و قوی هستید، راه حل آن آب برنج است، برنج حاوی اسید فولیک است که موها را تقویت می کند، علاوه بر ویتامین های زیادی که به رشد مو کمک می کند، C، B، A و قادر به ترمیم و نرمی مو است.

پروتئین موجود در برنج نقش مهمی در بهبود سلامت مو ایفا می کند. نشاسته های موجود در برنج همچنین به مو درخشندگی طبیعی می بخشد.پروتئین ها به تعادل رطوبت پوست سر کمک می کنند.ویتامین ها و اسیدهای موجود در برنج باعث تقویت ساقه مو می شود و باعث می شود که موها درخشنده شوند. قوی تر و کمتر مستعد افتادن است و بنابراین رشد می کند.

موهای آسیب دیده از از دست دادن رطوبت رنج می برند که منجر به وز و نازک شدن موها می شود.پروتئین های موجود در آب برنج موها را تغذیه کرده و نوک های شکاف شده را درمان می کند که ظاهر مو را بهبود می بخشد و نرمی و درخشندگی مو را باز می گرداند.

استفاده از آن بسیار آسان است.یک فنجان برنج خوب شسته شده را به مدت 24 ساعت در دو فنجان آب خیس کنید.از آن به عنوان اسپری روی موهای خود استفاده کنید. بگذارید 30 دقیقه روی موهایتان بماند.برای بهره مندی بیشتر موهایتان را با آب بپوشانید. یک کلاه دوش، سپس آن را با آب گرم بشویید.

روغن-آوکادو-برای-مو-های-خشک

آووکادو و روغن زیتون

مهم ترین دلایل ایجاد دو شاخه شدن، قرار گرفتن در معرض حرارت سشوار، مواد شیمیایی خشن، آلودگی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید است که منجر به ظاهر شدن دو شاخه می شود. ساختار مولکولی روغن آووکادو به آن اجازه می دهد تا به ساقه مو نفوذ کند و آن را مرطوب کند. روغن آووکادو سرشار از اسیدهای چرب است که مو را تغذیه می کند. از داخل به بیرون، که باعث رشد مو می شود.

روغن زیتون به موهای آسیب دیده درخشندگی و لطافت بیشتری می بخشد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نصف آووکادو را با نصف فنجان روغن زیتون مخلوط کنید، آن را روی موهای شکافته شده بمالید و بگذارید نیم ساعت قبل از شستشو بماند.

سرکه سیب

یکی از مهم ترین عناصر طبیعی مفید برای مو به حساب می آید و در گره زدگی موهای بلند مفید است و به دلیل توانایی آن در بستن کوتیکول موهای رنگ شده و در نتیجه کاهش رنگ پریدگی، به تمرکز رنگ در موهای رنگ شده کمک می کند. همچنین یک پاک کننده طبیعی برای فولیکول های مو است که به کاهش ریزش مو کمک می کند.  اگر موهایتان خشک است در استفاده از آن دقت کنید زیرا استفاده زیاد باعث خشک شدن روغن می شود.

طریقه مصرف: یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک فنجان بزرگ آب حل کنید، به عنوان اسپری روی موهای خود استفاده کنید، ده دقیقه بگذارید سپس با آب گرم بشویید، موهای خشک به مقدار کمتری سرکه سیب نیاز دارند. نسبت به موهای چرب

حالا بعد از قسمت “ماسک های طبیعی مراقبت از مو” در مورد مهم ترین مواد غذایی مفید برای سلامت موهای شما صحبت می کنیم، پس با ما همراه باشید.

آیا رویای موهای براق، بلند، سالم و پرپشت را دارید؟ راه شما برای رسیدن به این رویا این است که رژیم غذایی خود را اصلاح کنید تا مانند پوستتان عناصر مهمی برای حفظ سلامت موهایتان داشته باشد.رژیم غذایی بد باعث ایجاد جوش و آکنه روی پوست و آسیب و ریزش مو می شود. برخی از غذاها نیز برای حفظ سلامت موهای شما ضروری است.

 

1 دیدگاه برای “معرفی بهترین ماسک های طبیعی مراقبت از مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *